درباره چوب ام دی اف (MDF), کابینت آشپزخانه

بایدها و نبایدهای مهم هنگام انتخاب تمیزکننده کابینت آشپزخانه و فرآیند تمیز کردن

بایدها و نبایدهای مهم هنگام انتخاب تمیزکننده کابینت آشپزخانه و فرآیند تمیز کردن

کابینت های آشپزخانه یکی از نقاط کانونی اصلی آشپزخانه شما هستند. صرف نظر از طرح و رنگ آنها، بلافاصله چشم ها را به خود جلب می کنند. نگهداری مناسب و تمیز کردن روتین کابینت های آشپزخانه شما را برای سالیان متمادی مانند جدید نگه می دارد. حتی اگر به طور اتفاقی بازسازی شوند.

بایدها و نبایدهای مهم هنگام انتخاب تمیزکننده کابینت آشپزخانه و فرآیند تمیز کردن . اما برای تمیز کردن و نگهداری کابینت آشپزخانه چیزهای بیشتری از پاک کردن آنها با یک پارچه مرطوب هر چند وقت یکبار وجود دارد. مهم است که بدانید کدام پاک کننده های کابینت آشپزخانه برای مواد خاصی مانند چوب یا لمینت کار می کنند.

استفاده از تکنیک های تمیز کردن مناسب برای برخی مواد نیز مهم است. به عنوان مثال، تمیز کردن کابینت های چوبی آشپزخانه یک بازی کاملاً متفاوت از تمیز کردن کابینت های لمینت آشپزخانه است.

تاثیر پاک کننده های اسیدی در مقابل قلیایی بر روی کابینت های چوبی آشپزخانه

سه دسته وجود دارد که محلول های پاک کننده را می توان در مقیاس pH طبقه بندی کرد: اسیدی، قلیایی و خنثی. pH میزان اسیدی یا بازی بودن یک محلول شیمیایی را اندازه گیری می کند. از 0 تا 14 متغیر است. هفت سقوط در وسط و موادی که ساعت آنها 7 است خنثی هستند. هر چیزی کمتر از 7 به درجات مختلف اسیدی در نظر گرفته می شود. موادی که با pH بالاتر از 7 طبقه بندی می شوند، بازی یا قلیایی در نظر گرفته می شوند. به این معنی که دارای ذخایر معدنی بیشتری هستند.

این چه ربطی به تمیز کردن کابینت های چوبی آشپزخانه دارد؟ خیلی، در واقع. اکثر چوب های مورد استفاده برای کابینت آشپزخانه دارای pH بین 4 تا 6 هستند که باعث می شود کمی اسیدی شوند. سطوح اسیدی به نوع چوب استفاده شده و حتی از درختی به درخت دیگر در همان گونه بر اساس عناصر محیطی که در معرض آن هستند بستگی دارد. علاوه بر این، تعادل pH نیز می‌تواند از چوب قلب (بخش خارجی کنده درخت) تا چوب صنوبر (بخش داخلی چوب) متفاوت باشد.

به طور طبیعی، پاک کننده های کابینت آشپزخانه با تعادل pH اسیدی یا قلیایی باعث نوعی واکنش شیمیایی با کابینت های چوبی آشپزخانه شما می شود. از آنجایی که به دلیل ماهیت متمایز کابینت های چوبی آشپزخانه شما، شناخت تعادل pH دقیق آن غیرممکن است، نمی توان گفت که محصولات شوینده خریداری شده از فروشگاه چه واکنشی با کابینت شما خواهند داشت.

اغلب پاک کننده های قلیایی بالا مانند هیدروکسید سدیم، آمونیاک یا بیکینگ پودر منجر به تغییر رنگ دائمی تانات آهن می شوند. به عبارت دیگر، از بین بردن رگه‌ها و لکه‌های تیره روی کابینت‌های چوبی زیبای آشپزخانه‌تان مشکل یا غیرممکن است. از طرف دیگر، پاک کننده های بسیار اسیدی مانند سرکه سفید، آب لیمو و پاک کننده های کاشی بسیار ساینده و خورنده هستند تا جایی که می توانند به چوب آسیب برسانند.

در اینجا چند نکته و ترفند عالی وجود دارد که به شما کمک می کند از آسیب دیدن کابینت آشپزخانه خود جلوگیری کنید و در عین حال ظاهری تازه به آن ها می بخشید.

  • گرد و غبار را به طور منظم

حتی اگر کاملاً قابل توجه نباشد، کابینت های آشپزخانه شما دائماً در معرض چربی و بقایای کثیفی ناشی از آشپزی خانه شما هستند. گرد و غبار و سایر آلرژن های موجود در هوا را داخل مخلوط بریزید و دستوری برای چسبیدن گلوله های کوچک کثیفی به کابینت آشپزخانه خود دارید. برای جلوگیری از این اتفاق و برای اینکه کابینت های آشپزخانه خود را کاملاً عاری از گرد و غبار نگه دارید – به خصوص اگر یک پلان مفهومی باز دارید که اجازه می دهد گرد و غبار در سراسر خانه شما نفوذ کند – حداقل هفته ای یک بار برای گرد و غبارگیری و جاروبرقی خانه خود وقت بگذارید.

  • با صابون ظرف ملایم و آب گرم تمیز کنید – بدون مواد شیمیایی

کابینت‌های آشپزخانه که در یکی از پرکاربردترین قسمت‌های خانه شما قرار دارند، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. افراد دائماً به آنها تکیه داده، لمس می کنند یا برس می زنند و آنها را باز و بسته می کنند تا اقلام مختلف را بازیابی کنند. این می تواند منجر به اثر انگشت و لکه های زیادی در کابینت شما شود، بدون توجه به چربی و کثیفی و همچنین آثار آب، لکه ها و آشفتگی های چسبنده.

از مخلوطی حاوی چند قطره صابون ظرفشویی در یک سطل یا کاسه آب گرم استفاده کنید تا ناخالصی‌های موجود در کابینت‌های آشپزخانه‌تان را به سرعت و به راحتی پاک کنید. آب خنثی است و صابون ظرفشویی دارای تعادل pH ملایمی است که می‌تواند به طور ایمن و موثر کابینت‌های شما را تمیز کند و آن‌ها را شبیه جدید کند. از یک پارچه میکروفیبر نرم یا قسمت نرم یک اسفنج استفاده کنید تا به آرامی کابینت های خود را تمیز کنید.

  • کابینت های آشپزخانه را کاملاً بشویید و خشک کنید

چه از یک پاک کننده ملایم کابینت آشپزخانه که در فروشگاه خریداری شده یا خانگی استفاده می کنید، مهم است که مطمئن شوید که آن را کاملاً بشویید یا پاک کنید تا بقایایی که در صورت خشک شدن می تواند منجر به ایجاد واترمارک شود، پاک شود. از یک پارچه میکروفایبر نرم استفاده کنید تا کابینت های خود را با احتیاط کامل خشک کنید تا مایعی را جذب نکنند.

نبایدهای تمیز کردن کابینت آشپزخانه

اکنون که چند نکته و ترفند برای حفظ کابینت آشپزخانه و تمیز نگه داشتن آنها می دانید، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید از انجام آنها اجتناب کنید.

  • از سرکه استفاده نکنید

سرکه سفید محصول رایجی است که در اکثر خانواده ها یافت می شود. این بسیار همه کاره است و می تواند برای تعدادی از کاربردهای مختلف از افزودن طعمی تند به ظروف مورد علاقه شما گرفته تا تمیز کردن چربی ها و کثیفی های چسبیده به سختی استفاده شود. با این حال، بسیار اسیدی است و باید از استفاده از آن برای تمیز کردن کابینت‌های آشپزخانه خودداری کنید، زیرا می‌تواند پوشش یا رنگ را از بین ببرد و آسیب جدی وارد کند.

  • از جوش شیرین استفاده نکنید

با تعادل pH بین 8 و 9، جوش شیرین بسیار قلیایی در نظر گرفته می شود، به این معنی که هم برای چوب تمام شده و هم ناتمام و ورقه ورقه خورنده است.

  • از روغن زیتون استفاده نکنید

روغن زیتون روغنی است که خشک نمی شود، به این معنی که پسماندهای روغنی روی کابینت شما باقی می گذارد. نه تنها یک ماده تمیز کننده موثر نیست، بلکه باعث ایجاد یک لایه چسبناک می شود که باعث جذب کثیفی، گرد و غبار، موها و آلرژن های موجود در هوا می شود تا به کابینت آشپزخانه شما بچسبند.

 

منبع : Booth7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *