درباره چوب ام دی اف (MDF)

چند دلیل قانع کننده برای استفاده از ام دی اف

چند دلیل قانع کننده برای استفاده از ام دی اف

مزیت ام دی اف در برابر چوب

چند دلیل قانع کننده برای استفاده از ام دی اف . شاید شما نیز براین باور باشید که چوب طبیعی بسیار زیبا تر و دوست داشتنی تر از از ام دی اف است، بله درست است! اما چوب طبیعی به دلیل قیمت بسیار بالا پاسخگوی نیاز همه اقشار جامعه نمی باشد.

مثلا اکثر میز تحریر های موجود در بازار از ام دی اف یا نئوپان ساخته شده اند که جایگزین مناسبی برای چوب بوده و مزیت های زیادی را ارائه میدهند.

برای کمک به درک این مطلب در این بخش به چندین دلیل برای انتخاب این ماده اشاره می شود.

 
  • به ذخیره پول کمک می کند.

هیچ شکی در این موضع نیست. وسایلی که از ترکیب ام دی اف یا مواد مشابه آن ساخته شده اند به طور چشمگیری از میزهای چوبی ارزان تر هستند. صرف هزینه های سنگین برای بسیاری از افراد امکان پذیر نیست لذا باید وسایلی انتخاب نمایند که ظاهر زیبای چوب را دارند اما مقرون به صرفه تر اند به همین دلیل این ماده خوش نقش، بهترین گزینه است.

در ساخت برخی از وسایل، قرار دادن این ماده در جاهایی که قابل رویت نیست یک ترفند عالی برای کاهش هزینه ها و در عین حال لذت بردن از نمای چوب است.

سطح ام دی اف عمدتا از کاغذهای دکوراتیو تشکیل شده که ضد آب هستند، این ویژگی علاوه بر افزایش دوام سبب زیبا تر شدن ظاهر وسایل می شود.

  • سطحی صاف و یکدست ارائه می کند.

یک مزیت ام دی اف سطح صاف و یکدست آن است. زمانی که این محصول ساخته می شود، کاغذهای دکوراتیو در فشار و گرما و با استفاده از چسب به ورق متصل می شوند. این امر سبب میشود تا محصول نهایی عاری از هرگونه نقص بوده و استحکام و مقاومت بالایی داشته باشد.

این تخته ها بافتی نسبتا نرم داشته و به راحتی می توان گوشه ها و دور و بر آن را خم نمود و فرم داد.

  • محکم تر از نئوپان وتخته سه لا می باشد

در مقایسه با نئوپان و تخته سه لا، این ماده مقاومت فوق العاده ای ارائه می دهد. فرآیند تولید آن سبب ایجاد محصولی شده است که در محیط کار مقاومت بالایی از خود نشان می دهد و کاربرد های بسیار زیادی برای ساخت کفپوش، کمد، قفسه، میز، صندلی و…  دارد.

  • انتخاب نامحدود برای سلیقه های مختلف

همانطور که در بالا ذکر گردید ، وسایل ساخته شده از این ماده در پوشش  و طرح های متفاوتی ارائه می شوند. تنوع این طرح و نقش ها هر سلیقه ای را ارضا کرده و پاسخگوی نیاز آنهاست.

ام دی اف صرفا به صورت طرح چوب نیست و دارای رنگ های تکی و به صورت براق و یا مات نیز در دسترس می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *