درباره چوب ام دی اف (MDF), دکوراسیون داخلی

ام دی اف و طراحی دکوراسیون داخلی

ام دی اف و طراحی دکوراسیون داخلی

ام دی اف و طراحی دکوراسیون داخلی . امروزه در طراحی و دکوراسیون داخلی منازل، شرکت ها، ویلاها و … از طرح های متنوع ام دی اف استفاده می شود.
طراحی داخلی ساختمان مملو از طرح‌های جذاب و زیبا است که هر کدام ویژگی‌ها و جذابیت‌های خاص خود را دارد که ما در ادامه به محبوب ترین سبک های طراحی اشاره می کنیم :

مدرن

طراحی مدرن یک سبک شفاف و براق است که سادگی را برجسته می کند. در طراحی این سبک از رنگ سفید، خاکستری و سیاه به عنوان رنگ اصلی استفاده کنید. از اشیاء و مواد جانبی طبیعی از قبیل قاب چوبی، دکور و مبلمان فلزی استفاده کنید. در طراحی مدرن خطوط مستقیم و پر رنگ ترجیح داده می شوند.
همچنین در طراحی داخلی آشپزخانه های مدرن و امروزی از کابینت و کفپوش ام دی اف استفاده می شود زیرا استفاده از ام دی اف می تواند فضایی متفاوت را در دکوراسیون داخلی آشپزخانه ایجاد کند.

 
 

ساحلی

سبک ساحلی برای افرادی مناسب است که می خواهند ساحل و اقیانوس را در زندگی روزانه خود احساس کنند. رنگ های سفید، آبی، طلایی، سبز، نارنجی و البته نوارها، از ویژگی های سبک ساحلی هستند. می توانید از لوازم جانبی همانند صخره های دریایی اقیانوس، صدف دریایی، اشیاء چوبی و مبلمان راحت نیز برای ایجاد یک فضای آرام استفاده کنید.

 
 

معاصر

سبک معاصر اغلب با طراحی مدرن اشتباه گرفته می شود، زیرا این سبک نیز دارای یک ظاهر تمیز با خطوط مستقیم است. در این سبک استفاده از رنگ های درشت، نرم و خنثی استفاده می شود. یکی از تفاوت های آن با سبک مدرن این است که سبک معاصر همیشه در حال تغییر است، برخی از  ویژگی های شاخص طراحی داخلی معاصرشامل موارد زیر می شود:

  • استفاده از فرم های هندسی ساده و نرم مطابق مد روز
  • استفاده جسورانه اما بدون تزیینات از خطوط و فرم های اصلی
  • توجه و اهمیت دادن به فضاهای منفی
  • استفاده از مبلمان های سفارشی و منحصر بفرد
 

زرق و برق مدرن

می توان گفت زرق و برق مدرن طراحی مدرن و معاصر را باهم ادغام می کند.استفاده از صندلی هایی با رو مبلی پرزدار و مبل های کوسنی که این فضا ها را با پارچه هایی مانند مخمل زیبا می کنند. مبلمان فلزی و قطعات جانبی معمولا استفاده می شوند و با رنگ های روشن و یا خنثی به صورت جفتی استفاده می شوند. برخی کارهای لطیف مانند یک رز سفید در گلدان کلاسیک بسیار ایده خوبی است. ویژگی های دیگری مانند لوسترها، آینه های بزرگ و اشیاء نگین دار، حس بسیار خوبی به شما  را میدهد.

 
 

روستایی

در آشپزخانه‌های سبک روستایی، از قابلمه‌های سنگی و مسی استفاده می شود. سعی کنید یک یا دو قابلمه مسی یا سنگی در آشپزخانه داشته باشید و به صورت نمادین آن‌ها را در گوشه‌ای از آشپزخانه قرار دهید. در این سبک از رنگ قرمزاستفاده می شود زیرا یک رنگ غالب با رنگ های زمینه نرم است. همچنین می توانید از المان های روستایی مثل سبد های چوبی، پالت و قطعات چینی سفید، لوازم جانبی به کار ببرید. لوستر‌های چوبی هم از جزئیاتی است که در یک آشپزخانه به سبک دکوراسیون روستیک باید بکار برود.

 
 

گلچین شده

اگر شخصی کمی از سبک خود مطمئن نیست، اما سبک های مختلف را دوست دارد، پس می تواند از سبک گلچین شده استفاده کند. قواعد سبک گلچین شده تعریف نشده است گفتن “هر چیزی مناسب استواقعا برای مشتری با سبک گلچین شده، کار می کند! تمام عناصر، رنگ ها، بافت ها و مواد مورد استفاده، برای ایجاد یک فضای متمایز استفاده می شوند.

 
 

سبک بوهمی (خلاف عرف)

یک کلمه برای توصیف این سبک وجود دارد: پر رنگ و جسور! سبک بوهمی برای افرادی است که از سفر و فرهنگ الهام می گیرند.  سبک خلاف عرف (بوهمی) بسیار روشن و از رنگ های مختلف تشکیل شده است و در آن از رنگ های قرمز، زرد، آبی با زمینه صورتی و بنفش پر رنگ و نارنجی پرتقالی استفاده می شود. قطعه های مبلمان چوبی که با مواد مخمل پوشیده شده اند، با طرح های راه راه، هندسی و یا گل دار، با هم در تعامل هستند.

 
 

قدیمی

رنگ های اصلی آن خنثی هستند: قهوه ای، سفید و خاکستری. سبک قدیمی شامل جنبه های معاصر با ظاهری الهام گرفته از گذشته، مانند مبلمان های شکسته یا آسیب دیده، آجر های شکسته، صندلی های زنگ زده و ام دی اف های طرح چوب های کهنه می باشد. این یک سبک بی نظیر است که زیبایی و راحتی را به ارمغان می آورد و راهی عالی برای کسانی است که از عتیقه فروشی، هنر کلاسیک، تقارن، و طراحی غنی با تاریخ قدردانی می کنند.

 
 

آسیا

سبک طراحی آسیایی از عناصر طبیعت برای احساس آرامش استفاده می کند. سفید، سبز، آبی و خنثی، رنگ های اصلی هستند. از پنجره هایی با موانع پوششی بسیار محدود برای انتقال بیشتر نور خورشید به داخل اتاق استفاده می شود. میتوانید از پارچه ها و طرح های الهام گرفته از آسیا، در صندلی ها، بالشت ها و سایر موارد استفاده کنید. همچنین برای اضافه کردن یک حس طبیعی به فضا، از گیاهان کوچک در سرتاسر خانه استفاده می کنیم. سبک آسیایی در دکوراسیون داخلی نشان دهنده سنت ها و تفاوت های ظریف فرهنگی است.

 
 

سبک ایتالیایی:

اگر به دنبال طراحی خانه ای شیک، مجلل و لوکس هستید، پیشنهاد ما استفاده از سبک ایتالیایی در طراحی دکوراسیون خانه می باشد. در این سبک طراحی، از المان های بسیار با کیفیت و با طراحی های منحصر بفرد استفاده می شود. از ویژگی های بارز طراحی سبک ایتالیایی می توان به ترکیب المان های مدرن و معاصر اشاره کرد. برای مثال آن چه که در طراحی سبک ایتالیایی کلاسیک به چشم می خورد، استفاده از لوسترهای کریستال در ابعاد بزرگ می باشد.

 گچ بری سقف و دیوارها از دیگر جزئیات طراحی است که در این سبک مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از کفپوش طرح چوبی و سنگ مرمر با کیفیت وکابینت های ام دی اف طرح چوب زیبایی این فضا را دو چندان میکند. به منظور حفظ لوکس بودن فضا نیز می توان از یک قالیچه ابریشمی با کیفیت استفاده کرد. در طراحی سبک ایتالیایی کلاسیک از مبلمان، وسایل تزئینی و قاب عکس هایی که روکش طلا در آن ها به کار رفته است نیز استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *